Loading...

STRESSBEGELEIDING

Heb jij soms ook het gevoel alsof alles je door de vingers glipt? Je rent je rot, je doet duizend en één dingen tegelijk en toch voelt het niet goed. Je voelt je opgejaagd en het duizelt je soms letterlijk van al die dingen die om je aandacht vragen.

 

Als je je hierin herkent is dat waarschijnlijk omdat je niet lekker in je vel zit, last hebt van prikkels, spanning of stress ervaart of misschien wel een (dreigende) burn-out hebt?

Als je veel en of langdurige stress hebt, kan zich dat uitten in allerlei lichamelijke en psychische klachten. Je kunt het gevoel hebben dat je in een soort vicieuze cirkel zit, omdat het lastig is om de vinger te leggen op waar het precies vandaan komt en hoe je het kunt doorbreken.

Misschien heb je al van alles geprobeerd om van dat volle hoofd, het onrustige gevoel of die spanning af te komen

Ben je op zoek naar een manier om dit patroon voor eens en altijd te doorbreken?

Dan is stressbegeleiding iets voor jou!

DE 3 PIJLERS VAN STRESSBEGELEIDING

De uitgangspunten

1

Stressbegeleiding is een effectief en compleet programma:

Werken aan het versterken van zowel je lichamelijke, psychische als geestelijke gezondheid

2

Stressbegeleiding is zoeken naar een nieuwe balans voor nu en later:

Goed zorgen voor jezelf in tijden van stress en het ontwikkelen van een gezondere leefstijl 

3

Stressbegeleiding is een duurzame investering in jezelf:

Geen snelle oplossing of ‘quick fix’, maar iets waar je de rest van je leven profijt van zult hebben!

OPBOUW VAN HET PROGRAMMA

Waar begin je?

In het begin van het traject zal de focus voornamelijk liggen op je lichamelijke gezondheid: het verminderen van je stressklachten en het opbouwen van je energie.

Aandachtgebieden zijn o.a.: ontspanning, energiebalans, voeding, slapen en bewegen.

 

Gedurende het traject gaan we ook kijken naar welke dingen jij wilt veranderen en werken we aan jouw psychische en emotionele gezondheid: je persoonlijke ontwikkeling. Je kunt hierbij denken aan:

  • Loskomen van verwachtingen van anderen
  • Je eigen grenzen (h)erkennen en ‘nee’ leren zeggen
  • Je minder laten beïnvloeden door je (pieker)gedachten
  • Loslaten van je perfectionisme en verantwoordelijkheidsgevoel
  • Inzicht in wat jouw energiegevers zijn en deze verder ontwikkelen
  • Het vinden van de ideale balans tussen werk en privé
  • Weten wat werkelijk belangrijk is en jouw leven zin en betekenis geeft 
logo Tijd voor je Hart

Vanuit een basis van rust en balans,

bouwen aan een liefdevolle en gezonde relatie met jezelf en met anderen

STRESSBEGELEIDING

De resultaten

Het doel van stressbegeleiding is dat je stressklachten afnemen en je weerbaarder wordt tegen stress. Het resultaat is:

  1. Meer zelfkennis: je bent zowel lichamelijk als geestelijk sterker geworden
  2. De alarmsignalen van stress herkennen zodat je eerder op de rem kunt trappen als dat nodig is
  3. Je hebt handvatten aangeleerd om beter met stress om te gaan
  4. Je kent je hulpbronnen: je weet wie of wat je kan helpen om herhaling in de toekomst te voorkomen

DE BALANSTEST

Inzicht is vaak het begin van verandering

In de praktijk maak ik veel gebruik van de balanstest. De test geeft je direct inzicht over jouw persoonlijke situatie, je energieniveau en op welke gebieden (mentaal, emotioneel en lichamelijk) je eventueel uit balans bent

Tijd voor je hart 2019-93